Κωνσταντίνος Κολοκούρης
Με την εμπειρία που απέκτησα ως Διοικητής της Ελληνικής Δύναμης στο Αφγανιστάν, τα έτη 2004 και 2008, είναι αδιανόητο να αποδεχτώ και να κατανοήσω την κατάσταση, όπως διαμορφώνεται σήμερα.
Οι δυνάμεις της ΙSAF και κυρίως οι Αμερικάνοι αποφάσισαν να αποχωρήσουν από το Αφγανιστάν, κάτι που είναι εκ πρώτης απολύτως λογικό και αναμενόμενο, αφού τα τελευταία 20 χρόνια έχει δημιουργηθεί ένας αξιόμαχος Αφγανικός στρατός , δυνάμεως περίπου 300 χιλιάδων ανδρών.
Αυτό που δεν μπορεί να γίνει αντιληπτό είναι, πώς ένας ολόκληρος στρατός , ο αποκαλούμενος νέος Αφγανικός Στρατός( ΑΝΑ )και η αστυνομία ,σε μία εβδομάδα, παραδόθηκε αμαχητί στους Ταλιμπάν. Πώς κατέρρευσε ολόκληρος ο κρατικός μηχανισμός του Αφγανιστάν?
Γιατί οι Αμερικάνοι και όλοι οι σύμμαχοι τους αποδέχθηκαν και αναγνώρισαν τους Ταλιμπάν , ως νόμιμη κυβέρνηση του Αφγανιστάν. Αποφάσισε η Διεθνής Κοινότητα να νομιμοποιήσει τους εγκληματίες? Τα θύματα της 11 Σεπτεμβρίου και ο αγώνας τους εναντίον της τρομοκρατίας δεν υφίσταται πλέον. Συμμάχησαν με τους τρομοκράτες? Οι χιλιάδες νεκροί , Αμερικανοί , Ιταλοί , Νορβηγοί, Γερμανοί , Βρετανοί και άλλοι για ένα καπρίτσιο σκοτώθηκαν?
Οι Αφγανοί πολίτες που χιλιάδες μέχρι σήμερα σκοτώθηκαν σε τρομοκρατικές επιθέσεις των Ταλιμπάν και αποφάσισαν να παραμείνουν στην χώρα τους , σε ένα όλο και περισσότερο ασφαλές περιβάλλον που τους εξασφάλιζε η παρουσία της ΙSAF , εγκαταλείπονται ξαφνικά αβοήθητοι στα χέρια των τρομοκρατών. Για ποιόν λόγο γίνεται αυτό?
Γιατί ο Πρόεδρος της Αμερικής και όλοι οι άλλοι , αποφάσισαν να ρίξουν 30 εκατομμύρια Αφγανών στο σφαγείο? Γιατί τόση βιασύνη? Είναι αδιανόητο το πώς όλες οι Μεγάλες Δυνάμεις συμφώνησαν να παραδώσουν το Αφγανιστάν στα χέρια των τρομοκρατών. Προφανώς αυτοί ξέρουν το γιατί και εξυπηρετούν τα δικά τους άνομα συμφέροντα.Προφανως αυτό πηγάζει από την επιθυμία των Αμερικανών να απομονωσουν το φιλικό προς τους Ρώσους και Κινέζους πλέον Ιράν, μετά την πρόσφατη εκλογή του Προέδρου Ραισι, που σταμάτησε τον φιλοδυτικο προσανατολισμό του Ιραν και να αρχίσει η θρησκευτική διαμάχη των Ταλιμπάν με το Ιράν( Σουνιτών Σιιτών). Και μπροστά σε αυτά, το ηθικό και το δικαιο και η ανθρώπινη ζωή ουδεμία αξία έχουν. Αίσχος για όλη την Διεθνή Κοινότητα και απίστευτη η γελοιοποίηση της.
Τώρα αυτό που θα επακολουθήσει είναι να αρχίσουν οι εκτελέσεις αξιωματούχων , που ήδη άρχισαν να τους απαγχονίζουν στη Κανταχάρ, οι εκτελέσεις γυναικών κάθε Τρίτη στο γήπεδο της Καμπούλ και την Κυριακή για τους άνδρες , οι ακρωτηριασμοί των χεριών και άλλων μελών του ανθρωπίνου σώματος και φυσικά οι εκτοξεύσεις ρουκετών ρωσικής προέλευσης από τους γύρω λόφους κατά του αεροδρόμιο’’ Kaia’’ της Καμπούλ.
Και μετά τι? Αναρωτιέμαι εάν θα έχει το θράσος κάποιος ηγέτης κράτους και φυσικά αυτό δεν αφορά την Ελληνική Κυβέρνηση , να προβεί στο μέλλον σε δηλώσεις καταδίκης της συμπεριφορά των Ταλιμπάν και υπέρ του σκληρά δοκιμαζόμενου Αφγανικού Λαού?
Και μετά από όλα αυτά ερωτώ? Αυτοί είναι οι Σύμμαχοι μας που θα επικαλεστούμε και θα επιζητήσουμε την βοήθεια τους για την υπεράσπιση των εθνικών μας ζητημάτων? Από αυτούς περιμένουμε την επίλυση του Κυπριακού προβλήματος? Η λύση είναι μονόδρομος και δυστυχώς ή ευτυχώς πρέπει να την δώσουμε μόνοι μας κάνοντας της Ελλάδα ισχυρή στρατιωτικά , για να μπορεί να ασκήσει η Κυβέρνηση μας Δυναμική εξωτερική πολιτική.
