Διαφυλικοί μαθητές: η γαλλική κυβέρνηση εκδίδει μια εγκύκλιο για να τους υποδεχθεί καλύτερα στο σχολείο.
Το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας συνιστά οι εκπαιδευτικοί και η ιεραρχία τους “να βασίζονται στις ανάγκες που εκφράζουν οι ίδιοι οι μαθητές και οι οικογένειές τους”.
Αλλαγή ονόματος, ενδυματολογική επιλογή, χρήση τουαλέτας … Ένα κείμενο που αποσκοπεί στην καλύτερη υποστήριξη των τρανς μαθητών στο σχολείο δημοσιεύτηκε την Πέμπτη 30 Σεπτεμβρίου, στο Επίσημο Δελτίο, από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας. Αυτή η εγκύκλιος με τίτλο “για μια καλύτερη εκτίμηση των θεμάτων που σχετίζονται με την ταυτότητα φύλου στα σχολεία” στοχεύει να διευκρινίσει το ρόλο που πρέπει να διαδραματίσει το ίδρυμα απέναντι σε αυτές τις “μεταβάσεις φύλου” που επιθυμούν ορισμένοι μαθητές.
Το Υπουργείο επιχειρεί να φιξάρει ένα πλαίσιο ώστε οι recteurs, επιθεωρητές, διευθυντές σχολείων, επικεφαλείς καθιδρυμάτων ή ακόμη και οι εκπαιδευτικοί να δύνανται ν’απαντήσουν σε συγκεκριμένα ερωτήματα/ζητήματα στο πεδίο.Αν ένας μαθητής είναι ανήλικος όταν ένα αίτημα για αλλαγή ονόματος υποβάλλεται με τη συμφωνία και των δύο γονέων, “τότε πρέπει να διασφαλιστεί ότι το επιλεγμένο όνομα χρησιμοποιείται από όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας”. , υποστηρίζει το κείμενο.
Αυτό το ” όνομα χρήσης”/ μετονομασία πρέπει να επιβληθεί από το σχολείο “με συνεπή και ταυτόχρονο τρόπο, σε όλα τα έγγραφα που σχετίζονται με την εσωτερική οργάνωση (λίστες κλήσεων, κάρτα καντίνας, κάρτα βιβλιοθήκης κ.λπ.) καθώς και σε ψηφιακούς χώρους (ENT, κλπ.) “. Αντίθετα, δεν θα ληφθεί υπόψη για πιστοποίηση ορισμένων εθνικών διπλωμάτων, όπου ισχύει μόνο το όνομα που έχει καταχωρηθεί στο Δημοτολόγιο.
Ενδυματολογική ελευθερία
Όσον αφορά την πρόσβαση σε τουαλέτες, αποδυτήρια και κοιτώνες, το κείμενο παραθέτει “πολλές επιλογές” που μπορούν να εξεταστούν “κατόπιν αιτήματος των ενδιαφερομένων και ανάλογα με τη διαθεσιμότητα των χώρων”. Έτσι, η εγκατάσταση μπορεί, όταν δεν υπάρχουν μικτές τουαλέτες, να “εξουσιοδοτήσει τον μαθητή να χρησιμοποιεί τις τουαλέτες και τα αποδυτήρια σύμφωνα με την ταυτότητα φύλου του“. Για το οικοτροφείο, “μπορεί να εξουσιοδοτήσει τον μαθητή να κατέχει ένα δωμάτιο σε ένα μέρος του οικοτροφείου σύμφωνα με την ταυτότητά του”. Για αποδυτήρια και συλλογικά ντους, μπορεί να “συμφωνήσει με τον μαθητή για την καθιέρωση προσαρμοσμένων ωρών” για τη χρήση τους.
Όσον αφορά τα ρούχα και την εμφάνιση, η εγκύκλιος υπογραμμίζει τη σημασία του σεβασμού των επιλογών των μαθητών, εντός των ορίων των εσωτερικών κανονισμών: “Τα ρούχα και τα αξεσουάρ που επιτρέπονται και απαγορεύονται είναι για όλους τους μαθητές χωρίς διάκριση.”
“Αρχές ουδετερότητας και ισότητας/neutralité et d’égalité” (σσ ουδετερόθρησκο σχολείο, ουδετερόφυλο σχολείο. Το γαλλικό τρίπτυχο γίνεται πλέον τετράπτυχο liberté égalité fraternite neutralité.)
Στο προοίμιο της, η εγκύκλιος υπεραμύνεται ότι «το σχολείο, ως δημόσια υπηρεσία που βασίζεται στις αρχές της ουδετερότητας και της ισότητας, πρέπει ν’ αποδέχεται όλους τους μαθητές με βάση τη διαφορετικότητά τους και να διασφαλίζει την ένταξη του καθενός από αυτούς». Σύμφωνα με αυτό το κείμενο, “η transidentité ( ψυχολογική σεξουαλική ταυτότητα σε δυσαρμονία με την βιολογική ταυτότητα) είναι ένα γεγονός που αφορά το εκπαιδευτικό ίδρυμα. Είναι πράγματι αντιμέτωπο, όπως και η οικογένειά τους, με καταστάσεις παιδιών – μερικές φορές από το δημοτικό σχολείο – ή εφήβων που αμφισβητούν την ταυτότητα φύλου τους”.
Ως εκ τούτου, “όλα τα μέτρα στήριξης που εφαρμόζονται για νέους τρανσέξουαλ ή αμφισβητούν την ταυτότητα φύλου τους πρέπει να αναπτυχθούν εξατομικευμένα, με βάση τις ανάγκες που εκφράζουν οι ίδιοι οι μαθητές και οι οικογένειές τους, με σεβασμό στους κοινούς κανόνες του εκπαιδευτικού ιδρύματος”, βασίζεται «στις τρεις αρχές της ακρόασης, της υποστήριξης/συνοδείας και της προστασίας». francetvinfo 2/10/21
Ο όρος «διαφυλικός» (τρανσέξουαλ) εισήχθη για πρώτη φορά το 1923 από τον γερμανοεβραίο καθηγητή Magnus Hirschfeld, που θεωρείται πρωτοπόρος της σεξολογίας και των δικαιωμάτων των ομοφυλοφύλων και διαφυλικών ατόμων. Ο Hirschfeld εισήγαγε τον όρο για να περιγράψει τα άτομα εκείνα που πιστεύουν πως είναι «παγιδευμένα στο λάθος σώμα» και θέλουν να ζήσουν με το αντίθετο από το γενετικά καθορισμένο φύλο».«Ο διαφυλισμός ή δυσφορία του φύλου (gender dysphoria) κατατάσσεται από τα εγχειρίδια ψυχικής υγείας του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας και άλλων υγειονομικών οργανισμών στις ψυχιατρικές παθήσεις. Όπως, όμως, διευκρίνισε το 2013 η Αμερικανική Ψυχιατρική Εταιρεία στην αναθεωρημένη έκδοση του «Διαγνωστικού και Στατιστικού Εγχειριδίου Ψυχικών Διαταραχών» (DCM-5) «η μη-συμφωνία με το φύλο καθαυτή δεν αποτελεί ψυχική διαταραχή. Το κρίσιμης σημασίας στοιχείο είναι η παρουσία κλινικώς σημαντικής δυσφορίας που απορρέει από αυτήν». Η επιβεβαίωση του διαφυλισμού είναι αρκετά δύσκολη, αφού πολλές φορές μπορεί να συνοδεύεται ή να επικαλύπτεται από ψυχολογικά ή ψυχιατρικά προβλήματα. Για το λόγο αυτό, πρέπει να τίθεται από εξειδικευμένους ιατρούς με ανάλογη κλινική εμπειρία και να στηρίζεται σε αυστηρά κριτήρια, τα οποία διαφοροποιούνται ανάλογα με την ηλικία του ατόμου.iatronet.gr
Το γαλλικό Υπ. Παιδείας δίνει αποκλειστικά το δικαίωμα στους γονείς να καθορίσουν την ταυτότητα φύλου του παιδιού τους ακόμη κι ηλικίας Δημοτικού ανεξάρτητα από κάθε
ιατρική προσέγγιση…Το παιδί ισχυρίζεται οι γονείς αποδέχονται το κράτος επικυρώνει....Το σχολείο μετατρέπεται και σ΄ αυτό το θέμα σε πεδίο κοινωνικού πειραματισμού..O Θαυμαστός καινούργιος κόσμος του σχολείου…
Αφού στα παιδιά δεν τους επιτρέπουμε ν’ αλλάξουν τον κόσμο, τους επιτρέπουμε ν’ αλλάξουν το φύλο τους.. ” μετάβαση φύλου”.…Αφού η γαλλική κοινωνία απέτυχε στη ”μετάβαση στο σοσιαλισμό” υπόσχεται τη ”μετάβαση φύλου”. Αφού η Δύση απέτυχε στην Μεταμόρφωση στην καλή αλλαγή κι αλλοίωση ενέδωσε σε μια ακόμη Καφκική ”Μεταμόρφωση”.
Πηγή: dimpenews.com