GP Βρετανίας: Νικητής ο ο Lewis Hamilton μετά από πολλές περιπέπειες


 

Σε έναν αγώνα που είχε πολλά πάνω κάτω, ο Lewis Hamilton ανέκαμψε μετά την επαφή που είχε με τον Max Verstappen και την ποινή 10 δευτερολέπτων που δέχτηκε, ώστε να τερματίσει πρώτος, περνώντας μόλις λίγους γύρους πριν τον τερματισμό τον εκπληκτικό Charles Leclerc.

Στις 17:00, οι οδηγοί ξεκίνησαν τον γύρο σχηματισμού τους, ο οποίος τους έφερε στο grid για την εκκίνηση. Με το σβήσιμο των 5 κόκκινων φωτών, οι οδηγοί ξεκίνησαν κανονικά, με τον Hamilton να επιτίθεται αμέσως για την πρώτη θέση, σε ένα deja vu της χτεσινής μάχης ανάμεσα σε αυτόν και τον Verstappen.

Αν εχτές όμως ο Ολλανδός διατήρησε την πρώτη θέση στην Copse, αυτή τη φορά τα πράγματα εξελίχτηκαν αλλιώς. Οι δύο οδηγοί είχαν επαφή μεταξύ τους, αποτέλεσμα της οποίας ήταν ο Verstappen να βγει με πολλά χιλιόμετρα εκτός πίστας και να εγκαταλείψει τον αγώνα.

Ευτυχώς, ο Ολλανδός ήταν καλά στην υγεία του, αν και ταραγμένος από την πρόσκρουση. Ωστόσο, η διαδικασία τέθηκε υπό καθεστώς κόκκινης σημαίας μέχρι να καθαριστεί η πίστα και να αποφανθούν οι αγωνοδίκες εάν υπήρχε κάτι μεμπτό στο συμβάν Verstappen-Hamilton.

Στη διακοπή του αγώνα φάνηκαν και όλες οι ανακατατάξεις που είχαν γίνει στο grid μετά την εκκίνηση, με τον Charles Leclerc να έχει βρεθεί 1ος μετά και το συμβάν Hamilton-Verstappen, ενώ ο Kimi Raikkonen είχε κερδίσει 4 θέσεις, έχοντας βρεθεί 9ος από 13ος.

Η διαδικασία περισυλλογής της RB16B του Ολλανδού και της επιδιόρθωσης των προστατευτικών ελαστικών στην Copse κράτησε αρκετή ώρα. Ο αγώνας επανεκκίνησε στις 17:42, με τους οδηγούς να κάνουν ακόμα ένα γύρο σχηματισμού παίρνοντας τη θέση τους στο grid.

Στην επανεκκίνηση του αγώνα, ο Bottas έχασε ακόμα μια θέση, αυτή τη φορά από τον Lando Norris, ενώ ο Fernando Alonso για ακόμα μια φορά ήταν εκπληκτικός, περνώντας τον Vettel και κάνοντας μια εκπληκτική προσπέραση από την εξωτερική της Copse στον Daniel Ricciardo, βγαίνοντας βέβαια εκτός πίστας. Αυτό, ανάγκασε τον Ισπανό να χάσει λίγο momentum, με τον Ricciardo να τον περνά ξανά στην είσοδο της Maggotts.

Εκείνη τη χρονική στιγμή βγήκε και το πόρισμα των αγωνοδικών για το συμβάν Hamilton-Verstappen, με τον Hamilton να δέχεται 10 δευτερόλεπτα ποινής. Τα πράγματα έδειχναν να μην πηγαίνουν πολύ καλά για τον Βρετανό, καθώς έβλεπε τη διαφορά του με τον Leclerc να παραμένει στα 1,5 δευτερόλεπτα περίπου, εκτός ζώνης DRS.

Στο σημείο αυτό ο αγώνας κυλούσε χωρίς απρόοπτα, με τις θέσεις να έχουν λίγο-πολύ παγιωθεί στην πίστα, και τον Leclerc να εξακολουθεί να διατηρεί τη θέση του. Πιο πίσω, ο Sergio Perez έκανε μια εκπληκτική επάνοδο από την τελευταία θέση, όντας 12ος μετά τον 9ο γύρο, ενώ στη συνέχεια κόλλησε στο “τρενάκι” Raikkonen-Gasly, για τον τελευταίο βαθμό της 10ης θέσης.

Εκείνη τη στιγμή, ο Leclerc άρχισε να παραπονιέται για πρόβλημα στον κινητήρα της SF21 του, αναφέροντας ¨διακοπές¨ του κινητήρα σε κρίσιμα σημεία. Το γεγονός αυτό βοήθησε τον Hamilton να μαζέψει τη διαφορά, η οποία είχε δημιουργηθεί καθώς η υπερθέρμανση των ελαστικών αύξανε έντονα όσο πιο κοντά βρισκόταν πίσω από τον διαχύτη της Ferrari του Μονεγάσκου.

Ωστόσο, η Ferrari κατάφερε να επιλύσει το πρόβλημα στην υβριδική μηχανή του Leclerc, με τον Μονεγάσκο να καταφέρνει να διατηρηθεί στην 1η θέση.

Από τον 18ο γύρο και ύστερα, άνοιξε η στρατηγική για την αλλαγή ελαστικών για όσους είχαν ξεκινήσει με τη μέση γόμα. Αμέσως μπήκαν να αλλάξουν ελαστικά οι Perez, Russell και Vettel (ο Μεξικάνος είχε ξεκινήσει με τη σκληρή γόμα αλλά είχε κολλήσει στη 12η θέση εκείνη τη στιγμή).

Σταδιακά άρχισαν όλοι οι οδηγοί να κάνουν αλλαγές ελαστικών, μιας και τα φαινόμενα blistering στις μέσες γόμες ήταν ολοένα και πιο εμφανή.

Στον 27ο γύρο μπήκε ο Lewis Hamilton να αλλάξει ελαστικά και να εκτίσει την ποινή των 10 δευτερολέπτων. Μετά το τέλος του pitstop ο Βρετανός βρέθηκε στην 5η θέση, πίσω από τους Bottas και Norris.

Λίγο αργότερα ακολούθησε και ο Charles Leclerc, έχοντας ένα απροβλημάτιστο pitstop το οποίο τον έβγαλε εκ νέου στην 1η θέση.

Από εκείνο το σημείο και μετά ο Βρετανός κατέβαλε κάθε προσπάθεια να τερματίσει όσο πιο ψηλά γινόταν, περνώντας σχεδόν αμέσως τον Norris και βάζοντας στόχο τον teammate του στη 2η θέση.

Την ίδια στιγμή, λίγες θέσεις πιο πίσω μαινόταν μια εκπληκτική μάχη ανάμεσα στον Carlos Sainz και τον διάδοχό του στη McLaren, Daniel Ricciardo. Αν και ο Ισπανός είχε καλύτερο ρυθμό, ο Ricciardo αξιοποιούσε τον κινητήρα της Mercedes που είχε στην πλάτη του ώστε να κρατά στις ευθείες, δίνοντας έτσι τροφή σε ένα πολύ ωραίο θέαμα.

Το ενδιαφέρον στους τελευταίους γύρους στράφηκε σε ένα και μόνο πράγμα: τη μάχη για την πρωτιά. Ο Lewis Hamilton, έχοντας περάσει και τον Bottas, με τη βοήθεια της Mercedes, έβαλε στο στόχαστρό του τον Leclerc, ο οποίος βρισκόταν στα 9 δευτερόλεπτα μπροστά του.

Η μεταξύ τους διαφορά άρχισε να πέφτει αρκετά δέκατα μέσα σε έναν γύρο, με τον Βρετανό να δείχνει πως θέλει πολύ τη νίκη αυτή, ώστε να μπει ξανά για τα καλά στη διεκδίκηση του τίτλου.

Όλα έδειχναν πως οι δύο οδηγοί θα βρίσκονταν πολύ κοντά στους τελευταίους γύρους, με ερωτηματικό να αποτελεί το εάν ο Μονεγάσκος μπορεί να κρατηθεί μπροστά στον μαινόμενο Hamilton, δίνοντας ακόμα μια ιταλική νίκη σε αγγλικό έδαφος μετά και το τελικό του Euro 2020.

Με 2μιση γύρους να απομένουν, ο Βρετανός τα κατάφερε, στο ίδιο ακριβώς σημείο που έγινε το συμβάν με τον Verstappen στην αρχή του αγώνα, υποβοηθούμενος και από άτσαλο πάτημα του Leclerc στο κερμπ στην Copse.

Έκτοτε, ο Hamilton δεν κοίταξε ξανά πίσω, οδεύοντας σε μια νίκη που χρειαζόταν πολύ, μπροστά στο εκστασιασμένο κοινό της χώρας του. Ο Βρετανός μάλιστα έκανε ακόμα ένα ρεκόρ στην καριέρα του, νικώντας 8 φορές στο Silverstone, ρεκόρ αντίστοιχο με τις 8 νίκες του Michael Schumacher στη Γαλλία.

Με τη νίκη του αυτή ο Βρετανός έκλεισε αρκετά την ψαλίδα από την κορυφή ενώ και η Mercedes μπήκε για τα καλά στο κυνήγι του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών.

Ο ταχύτερος γύρος του αγώνα πήγε στον Sergio Perez, ο οποίος εξασφάλισε πως ο Hamilton δεν θα έπαιρνε τον έξτρα βαθμό που μέχρι τότε είχε στο τσεπάκι του.

Πίσω από τους δύο πρώτους, Hamilton και Leclerc, το βάθρο συμπλήρωσε ο Valtteri Bottas. Ακολούθησαν μετά οι δύο McLaren των Lando Norris και Daniel Ricciardo, ενώ τη δεκάδα έκλεισαν οι Sainz, Alonso, Stroll, Tsunoda.

Πλέον, οδηγοί και ομάδες θα φύγουν από την Αγγλία και το Silverstone, για το Ουγγρικό Grand Prix στο Hungaroring, το τριήμερο 30 Ιουλίου – 1 Αυγούστου.

Ακολουθεί η κατάταξη στο Βρετανικό Grand Prix.





Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε το σχόλιό σας εδώ

Νεότερη Παλαιότερη