Το έγκλημα του αγωγού φυσικού αερίου ΤΑΡ: Πώς η Ελλάδα χρηματοδότησε τους Αζέρους και την τουρκική πολεμική βιομηχανία

 



Ο αγωγός φυσικού αερίου TAP ο οποίος χρηματοδότησε το Αζερμπαϊτζάν για να αγοράσει τουρκικά όπλα (μόνο τον Σεπτέμβριο έδωσε 105 εκατ. δολ. στην τουρκική πολεμική βιομηχανία) και να καταλάβει μεγάλο μέρος του αρμενικού Ναγκόρνο Καραμπάχ αύριο ξεκινά την εμπορική λειτουργία του στην Ελλάδα.

Στην Ελλάδα η οποία χρηματοδότησε την κατασκευή του με τον πιο κρίσιμο τρόπο: Παραιτήθηκε από την είσπραξη τελών διέλευσης για να εξασφαλίσει την οικονομική βιωσιμότητα του τουρκοαζερικού project!

Για να προχωρήσει τον TAP η κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου παραιτήθηκε οριστικά από τον ρωσικό αγωγό South Stream που θα εξασφάλιζε στην Ελλάδα τέλη διέλευσης άνω των 350 εκατ. ευρώ! Είχε προηγηθεί το «πάγωμα» του South Stream από την κυβέρνηση του Γ.Α.Παπανδρέου.

Μετά την απόφαση της κυβέρνησης Σαμαρά-Βενιζέλου, η Μόσχα «πάγωσε» τις σχέσεις της με την Ελλάδα και ήρθε πιο κοντά στη Τουρκία, προκειμένου να επιτύχει την κατασκευή του Turkish Stream, ο οποίος έγινε πραγματικότητα και πλέον θα φτάνει μέχρι την Αυστρία!

Πριν λίγο ο πρόεδρος του Αζερμπαϊτζάν, Ιλχαμ Αλίεφ προσκάλεσε τον Τουρκοκύπριο «πρωθυπουργό» Ερσίν Τατάρ στο Αζερμπαϊτζάν για να «συσφίξουν» τις σχέσεις τους!

Ο δε, Ερσίν Τατάρ πριν από λίγες ημέρες σε δηλώσεις του πανηγύριζε για τη νίκη των Αζέρων στο Ναγκόρνο-Καραμπάχ, δηλώνοντας χαρακτηριστικά πως «είμαστε ένα έθνος τριών διαφορετικών κρατών»!

Τα χρήματα από την απαλλαγή των τελών διέλευσης του TAP που δικαιούντο οι Έλληνες πολίτες κατέληξαν στην τουρκική πολεμική βιομηχανία για να προχωρήσουν εν συνεχεία οι Τουρκοαζέροι σε εθνοκάθαρση στο Ναγκόρνο-Καραμπάχ.

Δείτε στο βίντεο που ακολουθεί, Αρμένιους να αποχαιρετούν με τον τρόπο  τους εκκλησίες, πριν ξεριζωθούν από τα εδάφη τους ενώ άλλοι κάτοικοι αδειάζουν τους τάφους για μην πέσουν στα χέρια των κατακτητών. Αυτά είναι εν μέρει έργο των ελληνικών κυβερνήσεων από το 2010 μέχρι σήμερα:

Ο ΤΑΡ, αγωγός μήκους 878 περίπου χιλιομέτρων, εξασφαλίζει τεράστια κεφάλαια στο Αζερμπαϊτζάν, ενώ έχει σχεδιαστεί με τη δυνατότητα διπλασιασμού της δυναμικότητάς του σε 20 δισ. κυβικά μέτρα από τα 10 δισ. που είναι τώρα.

Οι Αζέροι εισπράττουν και εν συνεχεία χρηματοδοτούν την τουρκική αμυντική βιομηχανία.

Πριν λίγο ο Αζέρος Μουράντ Χεϊντάρωφ, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του ΤΑΡ, δήλωσε ότι: «Ο ΤΑΡ εξασφαλίζει τον ενεργειακό ανεφοδιασμό της Ευρώπης από μία ακόμη πηγή και στηρίζει τους στόχους της Ε.Ε. σε ό,τι αφορά τη δημιουργία ολοκληρωμένης αγοράς ενέργειας και την επίτευξη βιώσιμου, ασφαλούς και διαφοροποιημένου ενεργειακού μείγματος, ενώ ταυτόχρονα συμβάλλει στη μετάβαση σε καθαρότερη ενέργεια».

Ο αγωγός ΤΑΡ διασχίζει την Ελλάδα (550 χλμ.), την Αλβανία (215χλμ.) και την Αδριατική Θάλασσα (105 χλμ.) και εξέρχεται στη στεριά στην Ιταλία. 

Αποτελείται από 55.000 σωληναγωγούς, συνολικού βάρους 520.000 τόνων, που τοποθετήθηκαν σε μέγιστο υψόμετρο 2.100 μ. στα βουνά της Αλβανίας ως μέγιστο βάθος 810 μέτρων στην Αδριατική Θάλασσα.

Για την κατασκευή του εξασφαλίστηκε χρηματοδότηση ύψους 3.9 δισ. ευρώ.

Στο μετοχικό κεφάλαιο του ΤΑΡ μετέχουν οι εταιρείες: BP (20%), SOCAR (20%), Snam (20%), Fluxys (19%), Enagás (16%) και Axpo (5%).

πηγη

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε το σχόλιό σας εδώ

Νεότερη Παλαιότερη