Διαλύοντας τα «νέφη» ότι πρόκειται για κοινοτική βοήθεια, η Επίτροπος, διευκρινίζει ξεκάθαρα ότι, το μέτρο αποσκοπεί στην ενίσχυση της χορήγησης δανείων, από ενδιάμεσους χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς σε επιχειρήσεις κατά τη διάρκεια της έξαρσης της νόσου COVID-19 και με βάση αυτό, η ενίσχυση μπορεί να χορηγηθεί από την ημερομηνία έγκρισής του στις 3 Απριλίου 2020 έως τις 31 Δεκεμβρίου 2020!
Στην από 16 Απριλίου 2020 ερώτηση του ο έλληνας ευρωβουλευτής, καλούσε την Κομισιόν ν’ απαντήσει ,με ποια κριτήρια αποφασίστηκε το ύψος της οικονομικής βοήθειας προς κάθε κράτος μέλος γενικά και προς την Ελλάδα ειδικά καθώς και με ποιους τρόπους και πόσο άμεσα θα διατεθούν τα χρήματα αυτά για την ενίσχυση της πραγματικής οικονομίας.
Στην σημερινή της απάντηση η Επίτροπος ξεκαθαρίζει, εμμέσως πλην σαφώς, ότι τα 2 δισ. ευρώ δεν αποτελούν κανενός είδους «βοήθεια» προς την Ελλάδα αλλά καθεστώς ενίσχυσης στην χορήγηση δανείων προς πληγείσες επιχειρήσεις, για τη στήριξη της ελληνικής οικονομίας στο πλαίσιο της έξαρσης του κορονοϊού.
Διευκρινίζει δε ακόμη ότι, το εγκεκριμένο, από την Κομισιόν, μέτρο σχεδιάστηκε από τις ελληνικές αρχές και χρηματοδοτείται από πόρους υπό τον έλεγχο του ελληνικού δημοσίου.
Η Επίτροπος, τέλος, καταλήγει υπογραμμίζοντας ότι, το μέτρο αποσκοπεί στην ενίσχυση της χορήγησης δανείων από ενδιάμεσους χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς σε επιχειρήσεις κατά τη διάρκεια της έξαρσης της νόσου COVID-19, ότι η ενίσχυση μπορεί να χορηγηθεί από την ημερομηνία έγκρισής του στις 3 Απριλίου 2020 έως τις 31 Δεκεμβρίου 2020 και ότι οι ακριβείς λεπτομέρειες εφαρμογής του μέτρου περιλαμβάνονται στη μη εμπιστευτική εκδοχή της απόφασης, η οποία είναι διαθέσιμη στο μητρώο κρατικών ενισχύσεων στον δικτυακό τόπο της Επιτροπής για τον ανταγωνισμό.
Νίκος Ρούσσης – Στρασβούργο