Προσπαθείς να αποφασίσεις αν θα έπρεπε να μετατρέψεις το αυτοκίνητό σου σε υγραέριο ή όχι; Ψάχνεις τις κατάλληλες πληροφορίες;
Δες εδώ τους 5 βασικούς λόγους για να μην το κάνεις!
Τον τελευταίο καιρό ακούμε πολύ συχνά για τα υβριδικά μοντέλα αυτοκινήτων, που λειτουργούν με υγραέριο αλλά και προπάνιο, κυρίως από την Lancia στην Ευρώπη, καθώς και αρκετές εταιρείες που προσφέρουν κιτ μετατροπής υγραερίου.
Φυσικά το υγραέριο έχει μερικά δυνατά πλεονεκτήματα σε σχέση με την βενζίνη, καθώς τείνει να καίει πιο καθαρά και φυσικά είναι μακράν φθηνότερο.
Παρόλα αυτά όμως, τίποτα δεν είναι τέλειο και πάντα όταν βγαίνουν νέες εναλλακτικές ιδέες όλο και κάπου έχουν θέμα.
Όπως κάθε καύσιμο έτσι και το υγραέριο έχει κάποια θεματάκια που σίγουρα θα ήθελες να γνωρίζεις πριν αποφασίσεις να μετατρέψεις το αυτοκίνητό σου από βενζίνη σε υγραέριο. Ποιοι είναι όμως οι 5 πιο βασικοί λόγοι για τους οποίους δεν θα έπρεπε να το κάνεις; Πάμε να δούμε!
Γιατί να μην μετατρέψεις το αυτοκίνητο σου δε υγραέριο
1. Συντονισμός λογισμικού
Πολλοί από εσάς που έχετε ένα νέο σχετικά μοντέλο αυτοκινήτου, θα έχετε κοιτάξει κάτω από το καπό του αυτοκινήτου σας τα τελευταία χρόνια θα έχετε δει ότι λειτουργεί με «υπολογιστή». Υπάρχουν αισθητήρες, επεξεργαστές, καλώδια, αλλά και βύσματα.
Με άλλα λόγια τα πάντα οδηγούνται, ελέγχονται και βαθμονομούνται από το λογισμικό του αυτοκινήτου. Αυτό το λογισμικό είναι συχνά κρυπτογραφημένο από τους κατασκευαστές του, έτσι ώστε να καθιστά δύσκολη (αν όχι αδύνατη) την μετατροπή του. Συν του ότι όλοι αυτοί οι αισθητήρες, οι επεξεργαστές κλπ. κατασκευάστηκαν να δουλεύουν με βενζίνη και όχι με υγραέριο.
2. Οι Καλοί μετατροπείς είναι ακριβοί
Οι σωστοί μετατροπείς είναι αρκετά ακριβοί και θα χρειαστούν χρόνια για να πεις ότι έβγαλαν τα λεφτά τους. Τα παλαιότερα και πιο απλά αυτοκίνητα θα είναι πιο εύκολο το να μετατραπούν, το θέμα όμως είναι ότι θα παραμένουν παλιά!
Ως εκ τούτου, μπορεί να είναι λιγότερο αξιόπιστοι, κάποια μέρη θα είναι πιο δύσκολο να βρεθούν και τέλος είναι αντικειμενικό το γεγονός ότι σχεδόν κάθε απόδοση των οχημάτων, από την επιτάχυνση μέχρι και το φρενάρισμα θα είναι πιο αποτελεσματικό.
3. Περιορισμένη Εμβέλεια για το υγραέριο
Τα αυτοκίνητα που λειτουργούν με υγραέριο έχουν μικρότερη κλίμακα, σε σχέση με τον όγκο του καυσίμου που μπορούν να αποθηκεύσουν, από τα υπόλοιπα αυτοκίνητα που λειτουργούν με την απλή συμβατική βενζίνη. Η κύρια διαφορά στο εύρος τους προέρχεται από μια διαφορά που υπάρχει στη θερμική ενέργεια ανά λίτρο καυσίμου.
Εάν βελτιστοποιηθεί η θερμική απόδοση του καυσίμου, μπορεί να γείρει τη ζυγαριά προς όφελος ενός εναλλακτικού καύσιμου και φυσικά μιλάμε για τη μετατροπή ενός υπάρχοντος κινητήρα που έχει βελτιστοποιηθεί για τη βενζίνη.
4. Περιορισμένες συμβατές συνδέσεις
Έχεις ήδη κάνει τη μετατροπή του αυτοκινήτου σου και πιστεύεις ότι είναι η ιδανική επιλογή για εσένα. Το πρόβλημα όμως είναι Όταν βρίσκεις βενζινάδικο για να το ξανά γεμίσεις και συνειδητοποιείς ότι το ακροφύσιο τους δεν μπορεί να γεμίσει το ρεζερβουάρ σου.
Αυτό είναι ένα σπάνιο φαινόμενο άλλα μερικές φόρες συμβαίνει ειδικά αν ταξιδεύεις στο εξωτερικό!
5. Θα ανεβεί η τιμή του
Τέλος, οπως με όλα τα πράγματα που στην αρχή έχουν πολύ χαμηλή τιμή και μόλις δείχνει ο κόσμος την προτίμηση του, ανεβαίνουν οι τιμές κατακόρυφα, έτσι θα γίνει και με το υγραέριο.
Κλασικό παράδειγμα είναι και το πετρέλαιο με το αέριο θέρμανσης. Είναι ένας ακόμη νόμος και αυτός, ότι έχει πολύ ζήτηση, αυξάνεται και η τιμή του!