Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα το χειμώνα με την αυτονομία τους, αφού χάνουν πάνω από το 12% όταν η θερμοκρασία πέσει κάτω από το μηδέν. Αν ανοίξεις και το καλοριφέρ, τα πράγματα γίνονται ακόμα χειρότερα!
Είναι κοινό μυστικό ότι οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων επηρεάζονται από τις κλιματολογικές συνθήκες. Ειδικά σε χαμηλές θερμοκρασίες, οι μπαταρίες αποφορτίζονται πολύ πιο γρήγορα, με αποτέλεσμα οι ιδιοκτήτες τους να βρίσκονται προ εκπλήξεως όσο αφορά την αυτονομία.
Κάτω από τους μηδέν βαθμούς θα χάσει το 12% της αυτονομία
Μην νομίζεις ότι χρειάζονται ακραίες χαμηλές θερμοκρασίες για να επηρεαστεί η απόδοση της μπαταρίας. Σύμφωνα με έρευνα της Αμερικανικής Ένωσης Αυτοκινήτων, σε θερμοκρασίες ελάχιστα κάτω του μηδενός, η ηλεκτρική εμβέλεια μειώθηκε κατά μέσο όρο 12%, χωρίς να ήταν ενεργοποιημένη η εσωτερική θέρμανση. Το φαινόμενο ήταν ιδιαίτερα έντονο όταν η θερμοκρασία έφτανε τους -7 °C, νούμερο που συναντάμε το χειμώνα και σε αρκετές περιοχές της Ελλάδας. Τα αυτοκίνητα που επιλέχτηκαν για την έρευνα ήταν BMW i3, Opel Ampera-e, Nissan Leaf, Tesla Model S 75D και VW e-Golf.
Αν ανοίξεις το καλοριφέρ η αυτονομία θα μειωθεί έως 50%
Αν αποφασίσεις να ανοίξεις το καλοριφέρ για να ζεσταθείς, τότε θα κλάψεις με την ακαριαία πτώση της αυτονομίας. H παραπάνω έρευνα έδειξε ότι αυτοκίνητα που δεν φέρουν αντλία θερμότητας και το σύστημα θέρμανσης είναι με ηλεκτρική αντίσταση χάνουν έως το 50% της αυτονομίας του (BMW i3), ενώ όσο εφοδιάζονται με αντλία χάνουν περίπου το 33%. Ο μέσος όρος απώλειας της αυτονομίας ορίζεται στα 41%.
Για να κερδίσεις αυτονομία, ζέστανε την καμπίνα όσο φορτίζεις
Μπορεί να χάνεις αυτονομία από το κρύο και το καλοριφέρ, αλλά δεν είναι ανάγκη να παγώσεις. Υπάρχουν μερικά tips που θα σε σώσουν από το κρύο και τον καταποντισμό της αυτονομίας. Αρχικά θα ήταν ιδανικό να φορτίζεις στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε ένα κλειστό πορτμπαγκάζ, ώστε να μην πέφτει πολύ η εσωτερική του θερμοκρασία. Φόρτιζε το αυτοκίνητο, αν είναι δυνατόν, τις πιο ζεστές ώρες της ημέρας (μεσημέρι- απόγευμα) ακόμα κι αν έχεις αρκετή αυτονομία για την επόμενη μέρα. Αυτό θα σε γλιτώσει από το άγχος του ανοίγματος του καλοριφέρ και θα βοηθήσει στην πιο σωστή απορρόφηση της ενέργειας από την μπαταρία. Τέλος άνοιξε τη θέρμανση, όσο το αυτοκίνητο ακόμα φορτίζει. Έτσι θα πετύχεις μια ικανοποιητική θερμοκρασία στην καμπίνα, που το μόνο που θα πρέπει να κάνεις μετά είναι να τη διατηρήσεις, κάτι που χρειάζεται πολύ λιγότερη ενέργεια. Το ίδιο ισχύει και για το καλοκαίρι με τη ψύξη!
Θα χάσεις λιγότερα χιλιόμετρα αν ανάψεις τα θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι αντί τη θέρμανση αυτοκινήτου
Είναι προτιμότερο να ενεργοποιήσεις μόνο τα θερμαινόμενα καθίσματα και το τιμόνι αντί να ανάβεις τη θέρμανση του αυτοκινήτου, ειδικά αν είσαι μόνος σου. Η ενέργεια που θα γλιτώνεις είναι τεράστια και θα ζεσταίνεσαι το ίδιο καλά όσο με το καλοριφέρ. Αν παρόλο αυτά ανοίξεις το καλοριφέρ, προτίμησε την ανακύκλωση του αέρα για να μην χάνεται η θερμότητα.Μείον 12% αυτονομία όταν η θερμοκρασία πέσει κάτω από το μηδέν
Έως και 50% λιγότερη αυτονομία αν ανοίξεις και τo καλοριφέρ
Ζέστανε το αυτοκίνητο όσο είναι στην πρίζα
Άναψε τα θερμαινόμενα καθίσματα αντί της θέρμανσης του αυτοκινήτου
Αλλά τάζουν κι άλλα ισχύουν! Κάθε φορά που ενεργοποιείς κάτι, μειώνεται η αυτονομία κατακόρυφα! Πόσο πραγματικές είναι οι αυτονομίες που ανακοινώνουν?