Απάτη το ηλεκτρικό αυτοκίνητο!! Χάνει μέχρι και 50% αυτονομίας στο κρύο! Υψηλό το κόστος ταχυφόρτισης!!

 


Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα το χειμώνα με την αυτονομία τους, αφού χάνουν πάνω από το 12% όταν η θερμοκρασία πέσει κάτω από το μηδέν. Αν ανοίξεις και το καλοριφέρ, τα πράγματα γίνονται ακόμα χειρότερα!

Είναι κοινό μυστικό ότι οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων επηρεάζονται από τις κλιματολογικές συνθήκες. Ειδικά σε χαμηλές θερμοκρασίες, οι μπαταρίες αποφορτίζονται πολύ πιο γρήγορα, με αποτέλεσμα οι ιδιοκτήτες τους να βρίσκονται προ εκπλήξεως όσο αφορά την αυτονομία.

 

Κάτω από τους μηδέν βαθμούς θα χάσει το 12% της αυτονομία

Μην νομίζεις ότι χρειάζονται ακραίες χαμηλές θερμοκρασίες για να επηρεαστεί η απόδοση της μπαταρίας. Σύμφωνα με έρευνα της Αμερικανικής Ένωσης Αυτοκινήτων, σε θερμοκρασίες ελάχιστα κάτω του μηδενός, η ηλεκτρική εμβέλεια μειώθηκε κατά μέσο όρο 12%,  χωρίς να ήταν ενεργοποιημένη η εσωτερική θέρμανση. Το φαινόμενο ήταν ιδιαίτερα έντονο όταν η θερμοκρασία έφτανε τους -7 °C, νούμερο που συναντάμε το χειμώνα και σε αρκετές περιοχές της Ελλάδας. Τα αυτοκίνητα που επιλέχτηκαν για την έρευνα ήταν BMW i3, Opel Ampera-eNissan LeafTesla Model S 75D και VW e-Golf.
 

Αν ανοίξεις το καλοριφέρ η αυτονομία θα μειωθεί έως 50%

Αν αποφασίσεις να ανοίξεις το καλοριφέρ για να ζεσταθείς, τότε θα κλάψεις με την ακαριαία πτώση της αυτονομίας. H παραπάνω έρευνα έδειξε ότι αυτοκίνητα που δεν φέρουν αντλία θερμότητας και το σύστημα θέρμανσης είναι με ηλεκτρική αντίσταση χάνουν έως το 50% της αυτονομίας του (BMW i3), ενώ όσο εφοδιάζονται με αντλία χάνουν περίπου το 33%. Ο μέσος όρος απώλειας της αυτονομίας ορίζεται στα 41%.
 

Για να κερδίσεις αυτονομία, ζέστανε την καμπίνα όσο φορτίζεις

Μπορεί να χάνεις αυτονομία από το κρύο και το καλοριφέρ, αλλά δεν είναι ανάγκη να παγώσεις. Υπάρχουν μερικά tips που θα σε σώσουν από το κρύο και τον καταποντισμό της αυτονομίας. Αρχικά θα ήταν ιδανικό να φορτίζεις στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε ένα κλειστό πορτμπαγκάζ, ώστε να μην πέφτει πολύ η εσωτερική του θερμοκρασία. Φόρτιζε το αυτοκίνητο, αν είναι δυνατόν, τις πιο ζεστές ώρες της ημέρας (μεσημέρι- απόγευμα) ακόμα κι αν έχεις αρκετή αυτονομία για την επόμενη μέρα. Αυτό θα σε γλιτώσει από το άγχος του ανοίγματος του καλοριφέρ και θα βοηθήσει στην πιο σωστή απορρόφηση της ενέργειας από την μπαταρία. Τέλος άνοιξε τη θέρμανση, όσο το αυτοκίνητο ακόμα φορτίζει. Έτσι θα πετύχεις μια ικανοποιητική θερμοκρασία στην καμπίνα, που το μόνο που θα πρέπει να κάνεις μετά είναι να τη διατηρήσεις, κάτι που χρειάζεται πολύ λιγότερη ενέργεια. Το ίδιο ισχύει και για το καλοκαίρι με τη ψύξη!
 

Θα χάσεις λιγότερα χιλιόμετρα αν ανάψεις τα θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι αντί τη θέρμανση αυτοκινήτου

Είναι προτιμότερο να ενεργοποιήσεις μόνο τα θερμαινόμενα καθίσματα και το τιμόνι αντί να ανάβεις τη θέρμανση του αυτοκινήτου, ειδικά αν είσαι μόνος σου. Η ενέργεια που θα γλιτώνεις είναι τεράστια και θα ζεσταίνεσαι το ίδιο καλά όσο με το καλοριφέρ.  Αν παρόλο αυτά ανοίξεις το καλοριφέρ, προτίμησε την ανακύκλωση του αέρα για να μην χάνεται η θερμότητα.
 
Μείον 12% αυτονομία όταν η θερμοκρασία πέσει κάτω από το μηδέν
Έως και 50% λιγότερη αυτονομία αν ανοίξεις και τo καλοριφέρ
Ζέστανε το αυτοκίνητο όσο είναι στην πρίζα
Άναψε τα θερμαινόμενα καθίσματα αντί της θέρμανσης του αυτοκινήτου
Αλλά τάζουν κι άλλα ισχύουν! Κάθε φορά που ενεργοποιείς κάτι, μειώνεται η αυτονομία κατακόρυφα! Πόσο πραγματικές είναι οι αυτονομίες που ανακοινώνουν?

ΜΑΡΤΥΡΙΑ

ΜΗΝ ΞΑΝΑΚΟΥΣΩ ΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Φανατικός οπαδός της ηλεκτροκίνησης έζησα μια 24ωρη εμπειρία (τόσο άντεξα) με ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο.
ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ το πλεονέκτημα είναι ότι στα φανάρια «ρίχνεις στα αυτιά» και σε Φερράρι ακόμη. Και κάπου εδώ τελειώνουν όλα τα καλά της ηλεκτροκίνησης για τον ιδιοκτήτη. Ο σιωπηλός κινητήρας είναι και επικίνδυνος μέσα στα στενά διότι οι περαστικοί δε σε ακούν.
ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ μιλάμε για ταλαιπωρία άνευ προηγουμένου. Ξεκίνησα για μικρό ταξιδάκι μέχρι τη Σπάρτη για δουλειά (άρα δεν είχα περιθώρια για σπατάλη χρόνου). Το αυτοκίνητο κοστίζει 40.000€ και είχε θεωρητική αυτονομία 350 χλμ. Αυτό φυσικά όπως έμαθα (the hard way), ισχύει μόνο αν οδηγείς με 90χλμ/ώρα. Οδηγούσαμε στα 120 έως 150 όπως όλος ο κόσμος. Με την ταχύτητα αυτή με το ζόρι κάνεις 200χλμ. Μέχρι να φτάσουμε στα Μέγαρα η φόρτιση κατέβηκε στο 75% οπότε ανησυχήσαμε κι αποφασίσαμε να ψάξουμε που έχει φορτιστές. Λοιπόν φορτιστές υπάρχουν μόνο στα Μέγαρα, στην Κόρινθο, στην Τρίπολη και έξω από τη Σπάρτη. ΟΜΩΣ οι φορτιστές αυτοί είναι 22ΚW και χρειάζονται 8 ώρες για να φορτίσουν πλήρως ένα μικρό ηλεκτρικό. Φορτιστές 50KW υπάρχουν ένας στα Μέγαρα κι ένας 20 χλμ από τη Σπάρτη (Πελλάνα). Αυτοί θέλουν 1,5 ώρες για πλήρη φόρτιση. Φορτίσαμε λοιπόν γύρω στα 45 λεπτά το αυτοκίνητο στα Μέγαρα και καθήσαμε όρθιοι πίνοντας μια πορτοκαλάδα. Με την ψυχή στο στόμα και διαπληκτιζόμενοι αν θα έπρεπε να το παρκάρουμε στην Τρίπολη και να πάρουμε το ΚΤΕΛ για σιγουριά, φτάσαμε Σπάρτη σχεδόν άδειοι και το βάλαμε σε φορτιστή 22KW που βρισκόταν 1 χλμ έξω από τη Σπάρτη και καλέσαμε ραδιοταξί για να πάμε στη δουλειά μας. Μετά από 4 ώρες φόρτισης επιστρέψαμε εκεί με ταξί μετά τη δουλειά μας και είχε φορτίσει στο 50%. Αφού δεν μπορούσαμε να φτάσουμε Αθήνα με μισό γέμισμα, αναγκαστικά ξανασταματήσαμε στην Πελλάνα στο φορτιστή των 50KW όπου μείναμε καμία ωρίτσα όρθιοι στο Κυλικείο μέχρι να φτάσει η φόρτιση στο 100%. Οδηγήσαμε προς Αθήνα με 90-100 χλμ την ώρα οπότε ενώ οδηγούσαμε αυτοκίνητο που «πατάει» και φερράρι, στο δρόμο μας περνούσαν και Zastava και μας μούτζωναν κιόλας που τους εμποδίζαμε.
Θα μου πείτε ναι αλλά τουλάχιστον ταξιδεύεις φθηνα. Αμ δε, που ταξιδεύεις φθηνά. Το αυτοκίνητο παίρνει περίπου 60KW. Στον 50άρη φορτιστή στο δρόμο (που κάνει 1,5 ώρες να φορτίσει), το KW χρεώνεται περίπου 60λεπτά κι επομένως για ένα γέμισμα θέλεις 35€. Με αυτά τα 35€ κάνεις μετά βίας 200 χλμ αν οδηγείς σαν άνθρωπος. Δηλαδή για να κάνεις 400χλμ θέλεις 70€ !!! Πιο φθηνά πας με το LEXUS 450 hybrid, που είναι αμαξάρα SUV 3 τόνων.
Με απλά λόγια τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι παιχνίδια για πλούσια αγόρια που έχουν κανα-δύο άλλα αυτοκίνητα για να κάνουν τη δουλειά τους και θέλουν κι ένα ακόμη πολύ ακριβό παιχνίδι για να «ρίχνουν» στα φανάρια στις φερράρι, στα παπάκια και στα βεσπάκια.
Αν το θέλετε για κανονικό αυτοκίνητο, ξαναδέστε το σε 10 χρονάκια. Μέχρι τότε μια χαρά είναι τα υβριδικά.

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε το σχόλιό σας εδώ

Νεότερη Παλαιότερη