Βιομηχανικοί όμιλοι προειδοποιούν τους παγκόσμιους ηγέτες για παγκόσμια «κατάρρευση της αλυσίδας εφοδιασμού» λόγω των περιορισμών της πανδημίας, καθώς ο πρόεδρος της Federal Reserve Τζερόμ Πάουελ υποδήλωσε ότι η τρέχουσα περίοδος υψηλού πληθωρισμού θα διαρκέσει έως το 2022.
Το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, ένας συνασπισμός οδηγών φορτηγών, ναυτικών και εργαζομένων σε αεροπορικές εταιρείες, προειδοποίησε σε επιστολή προς τους αρχηγούς κρατών που παρευρέθηκαν στη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών ότι οι κυβερνήσεις πρέπει να αποκαταστήσουν την ελευθερία κινήσεων στους εργαζόμενους στις μεταφορές εν μέσω επίμονων περιορισμών για την COVID-19 και καραντίνες.
Εάν δεν γίνει τίποτα, προειδοποίησαν για μια «κατάρρευση του παγκόσμιου συστήματος μεταφορών» και δήλωσαν ότι «Οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού αρχίζουν να λυγίζουν, καθώς η επιβάρυνση των εργαζομένων στις μεταφορές που διαρκεί δύο χρόνια έχει το τίμημά της», σύμφωνα με την επιστολή. Υπογράφηκε από τη Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών (IATA), τη Διεθνή Ένωση Οδικών Μεταφορών (IRU) και τη Διεθνή Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών (ITF), οι οποίες αντιπροσωπεύουν περίπου 65 εκατομμύρια εργαζόμενους στον τομέα των μεταφορών παγκοσμίως.
«Όλοι οι τομείς των μεταφορών αντιμετωπίζουν επίσης έλλειψη εργαζομένων και αναμένουν περισσότερους να αποχωρήσουν ως αποτέλεσμα της κακής μεταχείρισης που αντιμετώπισαν εκατομμύρια άτομα κατά τη διάρκεια της πανδημίας, θέτοντας την αλυσίδα εφοδιασμού σε απειλή», αναφέρεται στην επιστολή. «Ζητάμε επίσης από τον ΠΟΥ και τη ΔΟΕ να θέσουν το ζήτημα στη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ και να καλέσουν τους αρχηγούς κυβερνήσεων να λάβουν ουσιαστική και γρήγορη δράση για την επίλυση αυτής της κρίσης τώρα», έγραψαν.
Εν τω μεταξύ, η Costco, εταιρεία που διατηρεί μεγάλο μερίδιο στην αγορά λιανεμπορίου στις ΗΠΑ, δήλωσε ότι ναυλώνει τα δικά της πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Ασίας και Βόρειας Αμερικής εν μέσω ζητημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα παγκοσμίως, δήλωσε ο επικεφαλής οικονομικός διευθυντής Ρίτσαρντ Γκαλάντι σε πρόσφατη τηλεδιάσκεψη.
Η Costco, είπε, αντιμετωπίζει «καθυστερήσεις στα λιμάνια, ελλείψεις εμπορευματοκιβωτίων, διαταραχές λόγω COVID, ελλείψεις σε διάφορα εξαρτήματα, πρώτες ύλες και συστατικά, πιέσεις στο κόστος εργασίας» μαζί με «ελλείψεις σε φορτηγά και οδηγούς», ανέφερε το Fox News.
Ο Τζιν Σερόκα, διευθυντής του λιμένα του Λος Άντζελες, προσπάθησε να ρίξει λίγο φως στο πρόβλημα κατά τη διάρκεια μιας πρόσφατης συνέντευξης στο ABC News, σημειώνοντας ότι υπάρχει σημαντική συσσώρευση των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στις ακτές των μεγάλων λιμένων εισόδου.
«Είμαστε μάρτυρες ενός αγοραστικού κύματος από τον Αμερικανό καταναλωτή που προκλήθηκε λόγω πανδημίας, παρόμοια με την οποία δεν έχει πραγματοποιηθεί ως τώρα», είπε στο δίκτυο στις 29 Σεπτεμβρίου.
Σε παρατηρήσεις του στις 29 Σεπτεμβρίου, ο Πάουελ είπε ότι η τρέχουσα άνοδος του πληθωρισμού είναι «συνέπεια των περιορισμών της προσφοράς που συναντά πολύ μεγάλη ζήτηση», λέγοντας ότι «σχετίζεται με το άνοιγμα της οικονομίας, η οποία είναι μια διαδικασία που θα έχει αρχή, μέση και τέλος».
«Είναι πολύ δύσκολο να πούμε πόσο μεγάλες θα είναι οι επιπτώσεις στο μεταξύ ή πόσο θα διαρκέσουν», δήλωσε ο Πάουελ κατά τη διάρκεια ενός φόρουμ που διοργανώθηκε από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Η τρέχουσα άνοδος των τιμών, είπε, οφείλεται σε εμπόδια στην αλυσίδα εφοδιασμού, αν και πιστεύει ότι οι τιμές θα πέσουν τελικά από μόνες τους. Η αύξηση θα συνεχιστεί μέχρι το 2022 πριν πέσει, είπε ο Πάουελ.
Η Federal Reserve δεν προβλέπει την τρέχουσα τάση να «οδηγήσει σε ένα νέο καθεστώς πληθωρισμού, στο οποίο ο πληθωρισμός παραμένει υψηλός κάθε χρόνο», δήλωσε ο Πάουελ.
«Η διαχείριση αυτής της διαδικασίας τα επόμενα δύο χρόνια είναι … θα είναι πολύ δύσκολη γιατί έχουμε αυτήν την υπόθεση ότι ο πληθωρισμός θα είναι παροδικός. Νομίζουμε ότι είναι σωστό», είπε ο Πάουελ. «Ανησυχούμε όμως ότι οι υποκείμενες πληθωριστικές προσδοκίες θα παραμείνουν σταθερές, όπως μέχρι τώρα».