Το κύμα ανατιμήσεων φέρνει αυξήσεις σε όλα τα βασικά καταναλωτικά είδη και σχεδόν καθημερινά σε εκατοντάδες κωδικούς προϊόντων οι τιμές αλλάζουν και πάντα προς τα πάνω.
Μέσα σε μόλις μια εβδομάδα, επώνυμη βρεφική κρέμα (150γρ.) πήρε αύξηση 38 λεπτά, φτάνοντας από τα 2,09 ευρώ στα 2,47, ένα υγρό πιάτων ευρείας κατανάλωσης (400γρ.) αυξήθηκε κατά 36 λεπτά, από 2,23 ευρώ πωλείται πλέον 2,59, ενώ μια συσκευασία φρέσκα αυγά (6 τεμαχίων) αυξήθηκε κατά 20 λεπτά, από 1,87 ευρώ σε 2,07. Και αυτά είναι μόνο μερικά παραδείγματα.
«Δεν έχουν καμία σχέση οι τιμές με πριν το καλοκαίρι. Πριν το καλοκαίρι ήταν πιο φθηνά τα πράγματα», λέει μια καταναλωτής στο Open ενώ ο παραγωγός Παντελής Μόσχος προσθέτει: «Από τον Οκτώβριο και μετά με το κόστος παραγωγής συνέχεια ανεβασμένο, μπορεί τα νωπά προϊόντα να αυξηθούν μέχρι και 40%»!
Την ίδια στιγμή, οι προμηθευτές των σούπερ μάρκετ αλλάζουν τους τιμοκαταλόγους. Από 1η Οκτωβρίου, σύμφωνα με το Open, θα εφαρμοστούν νέες αυξήσεις σε βασικά προϊόντα, όπως 3% στο γάλα, 3,5-8% στα καθαριστικά σπιτιού, 20-33% στα ζυμαρικά!
Ακόμα, καλλυντικά και βαφές μαλλιών αναμένεται να αυξηθούν κατά 9%, ενώ τα είδη προσωπικής περιποίησης κατά 3,5-5,7%.
Ο ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσε τροπολογία για έκτακτη μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα, ενώ μείωση ΦΠΑ και ειδικού φόρου ζήτησαν και οι επαγγελματίες, σε τηλεδιάσκεψη με τον ΓΓ Εμπορίου και Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης.
«Αν δεν υπάρξουν παρεμβάσεις το κύμα ανατιμήσεων που θα υπάρξει το επόμενο διάστημα θα είναι πάρα πολύ υψηλό. Δεν μπορεί να απορροφηθούν τόσο υψηλά κόστη ιδίως από μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις», λέει ο Πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Γιάννης Χατζηθεοδοσιου.
Η Κυβέρνηση από την πλευρά της αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο της λήψης νέων μέτρων: «Παρακολουθούμε διαρκώς τις τιμές και αν χρειαστεί να επέμβουμε, προφανώς δεν θα διστάσει ο Πρωθυπουργός όσο τα οικονομικά του κράτους το επιτρέπουν», λέει ο Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, ΓΓ Εμπορίου και Καταναλωτή, αλλά πλέον κανείς δεν τον πιστεύει, αφού δεν έχειι γίνει καμία ουσιαστική προσπάθεια συγκράτησης των τιμών, κάτι που οι καταναλωτές το βιώνουν κάθε μέρα, σε κάθε προϊόν που αγοράζουν.
Όσο για το φυσικό αέριο; Το ξέφρενο ράλι των τιμών δημιουργεί… πονοκεφάλους, οι οποίοι εντείνονται από την αναμενόμενη αύξηση και στις τιμές του πετρελαίου θέρμανσης, μόλις ξεκινήσει η διάθεσή του.