Σύνταγμα και Λεβιάθαν. Η δαιμονικη αντίληψη, για τον άνθρωπο, όπως την θεμελιώνει ο άνθρωπος της αποστασίας.


 

Ιάκωβος Τίγκας


Σύνταγμα και Λεβιάθαν.
Ποιος και τι είναι ο Λεβιάθαν;
Αυτή είναι η δαιμονικη αντίληψη, για τον άνθρωπο, όπως την θεμελιώνει ο άνθρωπος της αποστασίας.
Εν όψη της φημολογουμενης, αναστολής του Συντάγματος, από τους καταζητουμενους, συμοριτες στην Ελλάδα, η οποία φυσικά, και δεν θα γίνει αποδεκτή, αφου στόχο έχει, την απαγόρευση της ελευθερίας του Λογου και της αυτοδιάθεσης, εμφυτα χαρακτηριστικά του ανθρώπινου όντος, τα οποία ούτε καταργούνται, ούτε απαγορευονται, ας δούμε τους βασικούς άξονες της αρρωστημένης αντίληψης.
Τόμας Χομπς (Thomas Hobbes) Άγγλoς φιλόσοφος, γιος προτεσταντη κληρικού, ο Τόμας Χομπς (1588-1679) υπήρξε ένας από τους πρώτους διανοητές-θεμελιωτές του σύγχρονου κράτους και ιδρυτής της πολιτικής φιλοσοφίας. Αν και σήμερα ο Χομπς αναφέρεται περισσότερο σε σχέση με το έργο του στην πολιτική φιλοσοφία, συνέβαλε σε διαφορετικούς τομείς, στους οποίους συμπεριλαμβάνονται η ιστορία, η γεωμετρία, η ηθική, η γενική φιλοσοφία και η αποκαλούμενη σήμερα πολιτική επιστήμη.
Λεβιάθαν
Το 1651 έγραψε τον Λεβιάθαν, (Leviathan or the Matter, Form and Power of a Comonwealth Ecclesiastical and Civil), που αποτελεί και τοσπουδαιότερο έργο του. Ο άνθρωπος δεν έχει αγαθή φύση, υποστηρίζει ο φιλόσοφος, αλλά είναι εκ φύσεως εγωιστής και ηδονιστής. Το γεγονός ότι τα ανθρώπινα κίνητρα οδηγούνται, σύμφωνα με τη φύση τους, από προσωπικό συμφέρον, θα μπορούσε να είχε καταστροφικές συνέπειες. Ανεξέλεγκτοι, οι άνθρωποι, και καθοδηγούμενοι από την εσωτερική δυναμική τους, το πιθανότερο είναι πως θα αλληλοκαταστραφούν. Για να διατηρηθεί η κοινωνική ειρήνη, ο Χομπς δημιουργεί ένα τέχνασμα, τον Λεβιάθαν, το Κράτος, είτε με τη μορφή της απόλυτης μοναρχίας, είτε με τη μορφή της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας. Το σημαντικό στοιχείο είναι ότι αυτό το Κράτος έχει το μονοπώλιο της βίας και της απόλυτης εξουσίας. Ως ανταπόδοση προς τον άνθρωπο, το Κράτος ασκεί αυτή την απόλυτη εξουσία με μοναδικό σκοπό τη διατήρηση της κοινωνικής ειρήνης:
«Ιδού, λοιπόν, η γένεση εκείνου του μεγάλου Λεβιάθαν, ή μάλλον (για να μιλήσουμε με μεγαλύτερο σεβασμό) εκείνου του θνητού θεού, στον οποίο οφείλουμε, ύστερα από τον αθάνατο θεό, την ειρήνη και την διαφέντεψή μας».
Ο Λεβιαθάν, λοιπόν, αναλαμβάνει την προστασία των πολιτών απο εξωτερικούς και εσωτερικούς παράγοντες, μέσω του στρατού και της αστυνομίας. Άλλο σημαντικό καθήκον είναι επίσης η προστασία των πολιτών απο τον ίδιο τον Λεβιάθαν. Απο αυτήν την ιδέα πηγάζει το Σύνταγμα, ως αυτοπεριορισμός της εξουσίας.
Ο Χόμπς με την θεωρία αυτή λοιπόν αρνείται το δικαίωμα επανάστασης εναντίον του κοινωνικού συμβολαίου (μια έννοια που θα ονομαστεί έτσι αργότερα απο τον Λοκ). Όταν όμως ο Λεβιαθάν δεν φροντίζει πια για την ειρήνη και άμυνα των πολιτών, τότε το συμβόλαιο ακυρώνεται και το κράτος μπορεί να διαλυθεί. Οι άνθρωποι γυρίζουν στον φυσικό νόμο, έως ότου γίνει ενα νέο συμβόλαιο.
Να σημειώσουμε ότι ο Λεβιάθαν είναι όνομα δαίμονα & συναντάται στον Ιώβ Μ 25 Ησαια ΚΖ, Ι, περιγράφεται δε ως επτακέφαλο θηρίο, που ξεπετάγεται από την θάλασσα.
Με άλλα λόγια, ο Σατανάς, έβαλε αυτοπεριορισμους για να προστατέψει τους ανθρώπους, απο τον ίδιο τον εαυτό του τάχα, τους οποίους αιρει, κατά τα κέφια του.
Και φυσικά, αυτά, δεν ισχύουν για τις Εικόνες του Θεού, τους Ανθρώπους.

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε το σχόλιό σας εδώ

Νεότερη Παλαιότερη