Σύμφωνα με την Κομισιόν, οι εμπλεκόμενες αυτοκινητοβιομηχανίες πραγματοποίησαν τακτικές συναντήσεις, μεταξύ Ιουνίου του 2009 και Οκτωβρίου του 2014, για να συζητήσουν την εξέλιξη της τεχνολογίας επιλεκτικής καταλυτικής μείωσης (SCR) που εξαλείφει τις επιβλαβείς εκπομπές οξειδίου του αζώτου (NOx) από επιβατικά αυτοκίνητα ντίζελ μέσω της έγχυσης ουρίας (AdBlue) στα καυσαέρια. Κατά τη διάρκεια αυτών των συναντήσεων και για πάνω από πέντε χρόνια, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων συνεργάστηκαν για να αποφύγουν τον ανταγωνισμό στον καθαρισμό σε καλύτερα επίπεδα από ό, τι απαιτείται από το νόμο, παρά τη διαθέσιμη τεχνολογία. Οι εντιμότατοι εταίροι μας που μας κάνουν υποδείξεις περί ηθικής – επειδή έχουν καταφέρει να τις υπηρετούν δουλικά οι κυβερνήσεις μας!
.
Ξένη Δημοσίευση
Οι εντιμότατοι εταίροι μας που μας κάνουν υποδείξεις περί ηθικής – επειδή έχουν καταφέρει να τις υπηρετούν δουλικά οι κυβερνήσεις μας! Η Ευρωπαϊκή Ένωση επέβαλε πρόστιμο 875.189.000 € στον όμιλο VW GROUP και την BMW για σύσταση καρτέλ στην τεχνική ανάπτυξη του τομέα καθαρισμού οξειδίου του αζώτου, AdBlue, στα ντίζελ αυτοκίνητά τους (πηγή).
Σύμφωνα με ανακοίνωση της Κομισιόν, η Daimler, η BMW και ο όμιλος Volkswagen συνεργάστηκαν για την τεχνική ανάπτυξη στον τομέα του καθαρισμού οξειδίου του αζώτου, παραβιάζοντας τους κανόνες της ΕΕ για την αντιμονοπωλιακή νομοθεσία. Ωστόσο, στην Daimler δεν επιβλήθηκε πρόστιμο αφού αποκάλυψε την ύπαρξη της συνεργασίας στην επιτροπή. Και οι τρεις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες αναγνώρισαν τη συμμετοχή τους στο καρτέλ και συμφώνησαν να διευθετήσουν την υπόθεση.
«Οι πέντε κατασκευαστές αυτοκινήτων Daimler, BMW, Volkswagen, Audi και Porsche διέθεταν την τεχνολογία για τη μείωση των επιβλαβών εκπομπών πέρα από αυτό που νόμιμα απαιτείται σύμφωνα με τα πρότυπα εκπομπών της ΕΕ. Αλλά απέφυγαν να ανταγωνιστούν χρησιμοποιώντας το πλήρες δυναμικό αυτής της τεχνολογίας για να μειωμένες και πιο καθαρές εκπομπές», δήλωσε η εκτελεστική αντιπρόεδρος της ευρωπαϊκής επιτροπής, Margrethe Vestager.
Σύμφωνα με την Κομισιόν, οι εμπλεκόμενες αυτοκινητοβιομηχανίες πραγματοποίησαν τακτικές συναντήσεις, μεταξύ Ιουνίου του 2009 και Οκτωβρίου του 2014, για να συζητήσουν την εξέλιξη της τεχνολογίας επιλεκτικής καταλυτικής μείωσης (SCR) που εξαλείφει τις επιβλαβείς εκπομπές οξειδίου του αζώτου (NOx) από επιβατικά αυτοκίνητα ντίζελ μέσω της έγχυσης ουρίας (AdBlue) στα καυσαέρια. Κατά τη διάρκεια αυτών των συναντήσεων, και για πάνω από πέντε χρόνια, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων συνεργάστηκαν για να αποφύγουν τον ανταγωνισμό στον καθαρισμό σε καλύτερα επίπεδα από ό, τι απαιτείται από το νόμο, παρά τη διαθέσιμη τεχνολογία.
Πιο συγκεκριμένα, οι όμιλοι Daimler, BMW και Volkswagen κατέληξαν σε συμφωνία σχετικά με τα μεγέθη και τα εύρη των δεξαμενών AdBlue και μια κοινή αντίληψη για τη μέση εκτιμώμενη κατανάλωση AdBlue. Αντάλλαξαν επίσης εμπορικά ευαίσθητες πληροφορίες σχετικά με αυτά τα στοιχεία. Κατά συνέπεια, αφαίρεσαν την αβεβαιότητα σχετικά με τη μελλοντική συμπεριφορά τους στην αγορά σχετικά με τον καθαρισμό εκπομπών NOx πέραν των νομικών απαιτήσεων. Αυτό σημαίνει ότι περιόρισαν τον ανταγωνισμό στα χαρακτηριστικά του προϊόντος που προσέφεραν στους πελάτες.
Η Daimler έλαβε πλήρη ασυλία, αποφεύγοντας έτσι ένα συνολικό πρόστιμο περίπου 727 εκ. ευρώ. Στην BMW από την άλλη επιβλήθηκε πρόστιμο 372.827.000 €, ενώ η VW GROUP θα πληρώσει 502.362.000 €.